Uudised ja oikumeenia

Luterlik Maailmaliit: õppimise ja ühise mõtestamise ülemaailmse võrgustiku loomine on lõppjärgus

Diego Calquin Campos (Tšiili), dr Ulla Morre Bidstrup (Taani) ja õp dr Songram Basumatary (India) Genfi kohtumise ajal peetud väikerühmas diskuteerimas. Foto: LML/S. Gallay

Luterlik Maailmaliit (LML) teeb viimaseid samme, et käivitada Teoloogilise hariduse ja kujunemise (Theological Education and Formation, TEF) võrgustik, et edendada teoloogia õppimist, soodustada ühist mõtestamist ja tugevdada LML-i kui luterlike kirikute osaduse enesemõistmist. Grupp koosneb liikmeskirikute esindajatest ja kõigi seitsme regiooni õpetavate institutsioonide õppejõududest.

Kaks aastat kestnud võrgustiku loomise protsessi juhtis õppejõududest, liikmeskirikute teoloogidest ja üliõpilastest koosnev strateegiline nõuandev grupp. Jaanuaris toimunud viimasel kohtumisel Genfis jagasid nad oma muljeid Luterliku Maailma Infoga (Lutheran World Information, LWI).

Luterliku osaduse enesemõistmine

Uus LML-i võrgustik, mille jaoks arendas nõuandev grupp välja strateegia, hakkab kaardistama ressursse ja vajadusi, edendama vastastikkust jagamist ning arendama kirikujuhte ja teoloogia õppejõude.

Etioopia Mekane Yesus seminari president õp dr Bruk Ayele Asale rõhutas kriitilist vajadust mõttevahetuse järele ja potentsiaali taolises mitmekesises osaduses nagu LML. „Ilma meie kontekstuaalset identiteeti vähendamata on tähtis kasvatada ja turgutada elemente, mis tõeliselt ühendavad ja annavad meile taju, et oleme luterlastena ühtsed.“ Ühine töö teoloogilise hariduse valdkonnas „tagab ühendatuse ja me saame oma kokku kuulumise tunde säilitada, kas me seda teadvustame või mitte,“ lisas Etioopia Evangeelse Kiriku Mekane Yesus instituudi juht.

Teoloogia kui teenimine ja vaimne kasvamine

Teoloogia üliõpilane Diego Calquin Campos Tšiili Luterlikust Kirikust ütles, et teoloogilist mõtestamist ei tohi vaadelda küsimuseasetusega „kas see on kirikule kasulik,“ vaid kui „teenimise vormi, mis kõnetab südant ja aitab sul näha maailma erinevatest vaatenurkadest.“ Ta peab „tugevalt andma kirikule elujõudu“ ja aitama vastu seista kiusatusele järgida ebaõigeid narratiive, „sest hetkel, kui kirik seda teeb, muutub ta järgmiste põlvkondade jaoks juhuslikuks ja ebaoluliseks.“

Ameerika Evangeelse Luterliku Kiriku naiste õigluse töörühma direktor dr Mary J. Streufert mõtestas vaimset kasvamist. „Minu jaoks on õppimine palvetamine,“ ütles Streufert, kes on ka LML-i võrgustiku Naised kirikus ja ühiskonnas koordineerija Põhja-Ameerikas. Teoloogiline mõtestamine „võimaldab mul olla see, kes ma olen.“

Soome teoloogile professor Mika Vähäkangasele, misjoni õppejõule Rootsi Lundi ülikooli juures, „on teoloog iga kristlane, kes loeb Piiblit, sest ta soovid jõuda arusaamisele sellest, millesse ta usub.“ Teoloogiline haridus annab hea väljavaate, mis „aitab sul olla kriitiline ja enesekriitiline.“ Ilma sellise analüüsi ja debatita „on meie teoloogiad kas väga individualiseeritud või juhuslikud,“ lisas ta.

Kutsumus teenida

LML-i Identiteedi, osaduse ja kujunemise programmi juht õp dr Chad Rimmer ütles, et alustav ülemaailmne võrgustik on koht, „kus õppijatele antakse varustus, et teostada oma kutsumus teenida maailma, mida Jumal armastab.“


Allikas: Luterlik Maailmaliit

Print Friendly, PDF & Email

Iganädalane uudiskiri

Toeta ajakirja ilmumist!

English